Iklan

Tuesday, August 26, 2008

Pegawai Polis Permatang Pauh

Minggu lepas,on the way balik ke Alor setar. Aku call sorang member. Niat asal just nak info ajak lepak minum. Tapi melencong menjadi................
zaim: Assalamuailaikum.
Fazli: Wsalam. Ada apa?
zaim: Saya pagawai polis dari balai permatang pauh,boleh saya bercakap dengan En Fazli?
Fazli: Ya, saya bercakap.
zaim: En ada dimana sekrang?
Fazli: Saya ada di kampung.
zaim: Boleh bagi alamat lengkap kampung cik?
Fazli: Erm, ada apa cik, boleh saya tahu?
zaim: Em,takda masalah apa,just nak ambik statement dari pihak encik.
Fazli:(Dengan suara ketakutan) Statement apa encik?
zaim: Saya dapat satu laporan mengenai encik dan saya nak ambik statement je dari pihak encik.
Fazli: erm,laporann apa encik?
zaim: Erm,kita kena cerita di balai. So,tolong bagi alamat kampung encik sekarang.
Fazli: Erm,macam ni la encik,saya nak ke penang, nanti saya jumpa encik.
zaim: Saya nak alamat kampung encik sekrang!
Fazli: Betul encik,saya memang dah siap nak ke penang sekrang.
zaim: aku ni aru. lepak la.haha.(ketawa sekuat hati)
Fazli: Sapa ni?
zaim: Ala member lama,takkan dah lupa.Saja buat lawak.
Fazli: Cinabeng betul. Mati2 aku ingat polis yg call.
zaim.Hahaha.(Ketawa aku beterusan)

Sampai saat ni aku akan tersenyum apabila teringat peristiwa ni.

Nota kaki:
Mohd Fazli atau lebih dikenali sebagai Aru merupakan salah seorang rakan karib aku di UiTM Penang. Berliau terkenal sebagai seorang yang happy go lucky and suka mengena @ menyakat orang lain. AKhirnya beliau tewas di tangan aku. Maap ya my prend!

1 comment:

meza said...

Abg memang, suka mengenakan orang.
BlajaQ dr sapa la tu..