Iklan

Saturday, May 2, 2009

Parti Keadilan Rakyat PKR , Parti Kaum India?

Aku sebenarnya nak stop dulu pasal politik2 ni. Ni makin jahanam aku tgk politik Malaysia. Tak kira la Umno ke Pas ke atau Pkr. Semua sama je.

Arakian kisah,
Aku baru balik dari tukar tayar motor, dalam keadaan penat apa semua, aku mandi n maghrib. Sementara tgk brita , aku nak tido kejap. Tapi tetiba, dumdamdum dam. Apa hal nie. Tgk kat luar, sebelah umah aku ni dewan orang ramai seksyen 7, shah alam. Aku tgk ada orang2 india duk berkaoroke dan sebagainya. Dalam hati aku, ada perkahwinan kut. normal la. melayu pun lebih kurang je bisingnya. Lepas isyak, kemuncak acara. Gendang2 makin dipalu2, membingitkan cuping telinga aku. Aku intai dari tingkap, rupanya geng2 India tadi menari2. Klau setakat menari, its ok, nohal beb. Tapi diorang menari sambil menyibarkan bendera2 PKR. Di ulangi bendera Parti Anwar Ibrahim sambil bukak lagu2 Hindi dan tamil kuat. Apa kejadahnya acara Parti dibuat seumpama PESTA. Adoiya. Tak terfikir ke masyarkat sekeliling kata apa. Common. Selangor diperintah oleh PKR. Pi la buat kat stdium Shah alam ka. nak bising mana pun, nak hingaq mcm mana pun. Apa aku kisah. Perghh. Ketika artikel ini ditaip, siap tembak2 mercun lagi. Bodoh Nya PKRRRRRR. Bengang2. Spoil mood aku nak tido.

P/s Artikel aku ini bukan nak menghemtam mana2 kaum di Malaysia. Klau diaorang buat kenduri kahwin. AKu no hal nye. Masyarakat harmoni. Ni tak, POLITIK. Di ulangi bukan acara kekauman atau kebudayaan. Tapi acara POLITIK. Adoiyaaaaa.

5 comments:

a.b geldofg said...

dah mcm tu budaya dia org
hahahahaha than je tlinga

qieynah said...

ntah alang....dah itu cara dorang? dorang xleh senyap, nk buat camner? xpon, dorang sbnrnya nk guna bndera muka org bday gurl, tp ada bndera pkr je...

alang said...

To a.b geldofg

Klau majlis kebudayaan India, Its ok. No halnyelah. Ni majlis ceramah PKR. sampai kul 12 tgh malam tu.hehe

To sakinah,

Ko ni saje nak drop aku ke.hahaha.

kirana said...

Makin ramai manusia yang bangang sekarang. Mintak dijauhkan la Kirana dari semua kebangangan ini. Aminnn...

Nizam.Ariff said...

Salam ziarah.
Apsal ko tak kasi blackout dewan tu?
Bila blackout, ko boleh tidur...