Iklan

Monday, August 23, 2010

Ramadhan: Kini Vs Dulu

Dalam sedar, aku tak terasa masa yang berlalu.
Ketika Raya semakin dekat, Suara mercun2 pula semakin byk kedengaran,

Deringan handphone ku berbunyi.
Ayat ini kedengaran "En hafiz, jom kita bukak puasa sabtu nie." dan ayat ini pula menyusul tidak lama kemudian " Hafiz aaa, U free jumaat ni tk. I nk ajak u dengan u punya supervisor makan2. U ajak la JKR mkn2 sama sekali. Sempena puasa nie maaa. "

Aku menghitung hari. Hari Jumaat ni cuti, Nuzul Quran, Aku plan nk balik Kampung. Nk terasa air tangan mak. Dah lama aku tak berbuka puasa kt kampung. Raya ni plak, malam raya baru aku dapat perlepasan nk balik kg. So, klau aku balik jumaat ni, sabtu aku ambik MC then Ahad baru aku balik KL, puas la jugak aku berbuka dekat kg....

Tapi, fikiran aku melayang.. terbayang buffet di hotel2 atau restoran yg harganya boleh aku buat belanja 3 4 hari. Haishhh...

Selang beberapa ketika. Tanpa sedar tangan ku mendail no mak. Terkeluar ayat2 berikut " Mak, apit ingat nk balik bukak puasa jumaat ni. Mak buat Sup GEARBOX seperiuk besaQ ya. "..

Err, ada sesapa nk teman aku balik Kedah tak hujung minggu nie. Malas nk drive sorang2. :D

2 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

sekarang henpon pun berbunyi untuk sahur dan berbuka..

sila singgah sudah di terjemahkan

Werdah said...

Salam Alang.

Lama diam diri.. nak balik kampong ya.. alhamdulillah, singgah blog cikgu dulu ya sebelum balik..

Kirim salam cikgu kepada mak dan ayah ya.