Iklan

Sunday, August 10, 2008

Blur again n Again!

Politik suck! Politik malaysia dah tunggang langgang. Sebulan yg lalu,dengan mata dan telinga aku, aku dengar pemimpin2 atasan PAs menafikan perjumpaan dengan Umno,Tapi hari ini segalanya dah terbongkar. PAS. Pemimpin2 nya bg aku masih lemah dalam mainan politik kini. Aku akui Ilmu agama mereka lg tinggi dari aku. Tp,Ilmu politik mereka tak setara klau nak dibandingkan dengan Anwar ibrahim,Limkit Siang even Paklah Sekalipun. Tidak terpikirkah diorang yg perjumpaan ini semua hanya perangkap yg dicipta oleh Paklah untuk memerangkap diorang? Setelah berjumpa dan berbincang akhirnya Paklah sengaja menyebarkan di kalangan umum mengenai perjumpaan ini dikala pemimpin atasan PAs termasuk Nik Aziz berusaha keras menafikannya.
Kes LiwAT? Haha. Satu konspirasi dari kerajaan atau satu populariti dari Anwar Ibrahim utk menaikkan dirinya dan meraih publisiti. Ramai org suruh kedua2nya bersumpah dengan nama Allah untuk menafikan. Pada pendapat aku,org yg suruh bersumpah tu org yg Bodoh. Cuba korang pikir balik ya, klau la Saiful tu sengaja buat fitnah. Kenapa dia nak takut bersumpah dengan nama Allah untuk menafikannya?Sedangkan fitnah yg dibuatnya merupakan salah satu dosa besar.So tidak timbul soal takut kepada Allah S.W.T. Begitu juga dengan Awar Ibrahim.
Islam itu cantik. Setiap pertuduhan itu takkan dijatuhkan hukuman hanya dengan bersumpah. Haruslah melalui penyiasatan, saksi2 dan bukti2 yg sahih.
Aku meminta sesiapa yg tidak mengetahui dan tidak mempunyai bukti tentang apa yg berlaku supaya bertaubat. Jgn berburuk sangka kepada Anwar ataupun Saipul. Siapa kita untuk menyatakan yg seorng salah dan seorng lagi betul tanpa bukti? Tuhankah kita yg maha mengetahui? Malaikat kah kita yg tidak melakukan kesalahan? Kita hanya manusia biasa. Insan biasa yg tidak mempunyai sebarang kekuasaan untuk mengetahui dan menjatuhkan hukuman sesuka ati. Allahualam.

1 comment:

meza said...

bila nk story pasl kes mancing ni.
and pasal langkawi. slalu pasl politik, agak bosan juga.. kn?