Iklan

Monday, December 29, 2008

Response to artikel in Blog Wak Jono http://kealamtaknyatatapiada.blogspot.com/

Salam to all.

To sir. Aku masih baru belajar mengenal diri. Harap dapat tunjuk ajar dari saudara dan teman2 sekalian. Al-Quran; bagi aku hanyalah sebuah buku. Tetapi kena kita khususnya Melayu begitu fanatik sampaikan bersumpah menjunjung Quran? Tidakkah mereka sedar yang Quran masih tidak wujud di zaman Muhammad S.A.W. Quran hanya wujud dizaman Khalifah Al`Rasyidin keempat. Ketika zaman Rasullah,Quran hanyalah ditulis di atas lembaran kulit2 binatang dan kulit pepohon. Mahukah manusia yang bersumpah pada masa kini menjunjung semua lembaran2 beratus kulit tersebut? Nescaya dengan izin Allah,ditimpa malapetaka dia.

Bab ilmu2 tarekat dan makrifat nie,aku pernah bertanya Ustaz aku time skolah dulu,kenapa ulamak2 masa kini tidak boleh berjalan di atas air ataupun bergerak ke mana2 tempat dengan sejenak seperti para pejuang Islam terdahulu termasuk Tok Kenali. Ustaz aku cakap,ilmu Allah nie besar. Merangkumi apa yang ada dilangit dan bumi. Bercabang2 dan beraliran. Suatu masa nanti kamu akan paham.(Time tu aku tingkatan 1). Jawapannya ada di sekeliling aku, Tetapi masih samar dan jauh untuk aku tempuh..

Harap ada guru2 dan abang yang sudi `mengajar aku`.

~Yang masih mencari~

No comments: