Iklan

Monday, April 6, 2009

Cyber Cafe

Nway,entre ni antara entre first yg aku post time aku mula main2 ngn benda alah blog ni. Semalam tolong member aku wat blog,sambil2 tu aku tgk posting2 aku yg awal2 dulu.Then time aku baca posting pasal Cybercafe ni, pergh,nostalgic beb zaman2 skolah dulu.haha. SO aku recycle balik entree tu buat sesiapa yg tak sempat or malas nak check older post aku. Cargas.

Cyber cafe ..Internet??
Ntah la. Aku start pi cc time aku darjah 6. Balik2 kelas trus pi main game bola kat cc dekat sentosa. worldcup 98 time tu. Tu la first time aku pi cc n game first aku main. hehe.Tapi sekrang ni klau kawan2 aku ajak main game bola. Tobat aku tak reti main. Main hentam tekan kiri kanan bleh la. haha. Pastu start tingkatan satu,member aku ajaq main mirc plak. Fuh,time tu siang malam pi cc. N sebab tu jugak la aku reti buat website. Yg paling kelakar bila ingatkan balik, bangga gila aku time member aku lantik aku jadi founder channel kelantan. jadi sop kat kampung. Haha,bangga gila aku time tu. Member aku plak time tu ircop. Dia guna nickname tommy. Aku plak nickname felix(sebab aku suka tgk kartun felix.hehe).So nohal la dia nak lantik aku jadi papa pun. Sampai aku skolah kat KL pun aku sanggup fly nak main tenet.hehe. Sebab tenet la aku dapat ramai member pompuan. Macam Put3, ayam,knot (dengar citer dah kawin dah) ntah sapa2 lagi ntah. Lupa dah aku. Tapi skrang mirc dah tak relevan. org semua pakai YM. Aku plak yg ketinggalan. Maklumla nak add org kat YM pun aku tak reti lagi.hehe.
Padahal dulu dalam Irc ramai orang respect aku,sruh aku ajaq command macam2 n paling famous command nak wat flood.hehe. ingat lagi aku /timer 0 0 /ame haha. Tapi lani semua command tu dah ketinggalan zaman. YM mana ada ccommand2 mcm tu lagi dah. Patut la org kata dunia ni macam roda. Dulu org respect aku. Tapi lani org kutuk aku ada la.hehe. Dulu time aku awai2 main kat cc RM7 sejam. Kat cc cyberwin shahab perdana ( Alor Star) . Lani rm1.50. Cepat masa berlalu.
Tapi itulah putaran hidup. Nak taknak,samada kita berubah atau tak, orang2, suasana dan segalanya di sekeliling kita akan tetap berubah.

1 comment:

meza said...

ntah-ntah, kenal awek pun through tenet tak?
hehe.

;)