Iklan

Saturday, July 4, 2009

Jgn Pandang Belakang ....

Tarikh: Rabu 1 Julai 2009
Masa : 02.30am.
Tempat : Dari Jitra menghala ke Sg Korok , Jerlun (Tapak Ekspo).

Tengku: Weh mat, jgn pandang belakang....
Aku : Apasal? Ada 'apa2' ke?
Tengku : Gelap sgt...
Aku: Abis tu? Apa nak risaunya?
Tengku : Tak nampak apa2.. Bahaya...

Aku terfikir, apasal orang kita terlalu takutkan gelap? Mungkin terpengaruh dengan citer org tua2, Jgn pi jalan kat tempat gelap2. Bahaya. Ada hantu. Saban waktu kita dimomokkan dengan cerita hantu timbul di tempat yg gelap dan sunyi. Siang2 takde antu ke? Kemana antu2 ni pergi? Tdo? hehe.

Aku teringat satu iklan lampu di Thailand. Iklan tu menunjukkan si Bapa menerangkan jenis2 hantu yg lalu di sebelah mereka ketika `cerah'. Namun ketika blackout, antu2 itu bertukar menjadi benda yg menakutkan.
Setelah aku meninggalkan Tengku di tapak ekspo dan ingin meneruskan perjalanan pulang sorang diri;

Tengku : Mat, balik elok2. Ingt jangan pandang belakang. Takpun hang kepak ( ubah/adjust) cermin belakang tu ke tepi, biaq tak nampak.
Aku : hehe. Ye la..

Alahai lambatnya nk upload video tu, lembab sgt broadband celcom ni. Klau korang nk layan @ nak tahu jenis2 antu kat Malaysia ni, aku syorkan korang klik link ni. CERITA HANTU



9 comments:

handhalah ibnu kamil said...

hehehe,

betul tu.
cba buat eksperimen kat adik sendiri.
jgn momok kan dia ngan hantu.
insyaAllah. akan jadi orang yang berni.

p/s : video itu mmg sengal!hahha.

patungcendana said...

susah la nak reverse kereta kalau tak leh pandang belakang...huhuhu

prettyrain said...

ouh. video 'hantu' tu..
tah pape.
time cerah, brani sgt.
time gelap, kelam kalibut.
kn?

kirana said...

"Jangan pandang belakang" tapi nak pandang jgak. Sebab rase2 mcm ada org je mengikut belakang nih! Isshhh... takyah le citer2 antu mlm nih! Serammm...

IxoR@ said...

Ixora baru je tgk citer Jangan Pandang Belakang Congkak di 1 Borneo, KK.

Hihihiii.....

sHaH said...

lor..
ko wat cite lawak ke?

patungcendana said...

re:...hyperbola?

hehe...sekali sekala... :-)

Lieza said...

adus..
rasa seram plak aku nk klik link tur.
buatnya kene heart attack kang naya.. huhuhu

alang said...

To handhalah : Adik2 aku dah besar daa. Tgk klau dpt anak nanti aku buat eh.hehe.

To Cendana: Amboi. Perli ke.hehe.

Prettyrain : video tu just commercial break. :D

To kirana : kamu takut sama antu? :D

To ixora: Peminat setia cerita Melayu eh. :)

To shah : Ni perbualan sebenar time aku nak antar member aku.

To lieza : Ala, takde takutnye. Video tu just for fun. Funny video. :D