Iklan

Sunday, July 19, 2009

Syabas Noordin Mat Top

Indonesia sering digegarkan dengan siri letupan Bom berani mati. Yang menjadi persoalannya, Kenapa pihak Indonesia begitu yakin sehinggakan menyatakan 200% yakin penglibatan Noordin dalam kes ini. Nampaknya Bapak polisi Indonesia ketinggalan jauh jika dibandingkan dengan Polis Diraja Malaysia. Sehinggakan `Pengganas` dari Malaysia boleh meletupkan Jakarta tetapi tidak mampu meletupkan Malaysia setakat ini. Syabas PDRM.

Dalam berjuta2 rakyat Indonesia, Survivor Dan Pengaruh Noordin begitu kuat sehingga digelar Penjenayah Paling dikehendaki di Indonesia. Ataupun ini sekadar konspirasi untuk menjatuhkan imej Malaysia di Mata Dunia? Jika kita lihat rentetan peristiwa kebelakangan ini, jelas menunjukkan Indonesia terutama melalui media kerap meyalahkan Malaysia seperti kes penderaan Manohara dan juga penderaan pembantu rumah lain. Tetapi mereka tidak menyalahkan rakyat mereka yg memasuki negara secara haram dan melakukan byk rompakan dan pembunuhan. Adehhh.

Common la. Indonesia dan Malaysia, kita sama2 negara Islam. Majoriti kita serumpun. Kenapa perlu ada salah menyalah. Jika benar Noordin terlibat dalam kes ini, Kenapa tidak Polisi Indonesia bekerjasama dengan Polis Malaysia. Jgn hanya menghebahkan di akhbar yg Noordin dari `Malaysia` terlibat. Sama2 mencari jalan penyelesaian untuk mengatasi masalah ini.

Apapun syabas sekiranya benar Noordin terlibat di dalam pengeboman ini. Anda telah membuktikan semangat Malaysia Boleh di Pentas Antarabangsa. HAhahaha.

3 comments:

IxoR@ said...

Malaysia Boleh...tapi bukan kepada perkara-perkara yg boleh merosakkan imej negara....

Keamanan & kemakmuran negara perlu dipelihara....

anazkia said...

Halah... dikau ada2 aja nih analisanya. Duka cita dengan apa yang berlaku tapi, kelibat tanya masih bergelayut di kepalaku. Siapa sebenar pelakunya...???

Yang hinggap di kepalaku, sehari sebelumnya, pemerintah Australia sudah memberikan amaran kalau akan ada lagi pengganas yang melakukan bom . Kalaupun tahu, kenapa tidak di beritahu awal-awal...??? saya ko malah bingung dan celaru dengan berita yang ada. Wallahu'alam...

Semoga Allah selalu melindungi kita

alang said...

To Anazkia.

Moga ini sebenarnya perbuatan pihak2 luar yakni kafir untuk memburukkan dan menjatuhkan Negara Islam. Allahualam.