Iklan

Tuesday, February 23, 2010

Siapa Engkau ?

Ada aku peduli kau pakai baju cap buaya ?
Ada aku kisah kau pakai seluar jeans levi`s ?
Aku tak pernah tanya kasut kau cap Anak anjing atau gambar kepala Dayak.
Aku tak pernah ingin tahu kau pakai jam tangan apa.
Dan aku takkan sesekali tanya kenapa kau tak makan dekat gerai buruk tepi jalan.


Tetapi aku ingin tanya,
Kenapa kau peduli tentang aku?
Salahkah aku pakai jeans terkoyak atau lusuh?
Salahkah aku pakai baju free yg aku dapat time masuk atau pergi sesuatu acara?
Tak bolehkah aku pakai Sandal cap Ayam?
Siapa kau untuk memberi nasihat kepada aku?

Ahhh, pergi jahanam dengan semua itu....



Note: Aku bermonolog sendirian

Frasa kata:
Anak anjing = Hush Puppies
Kepala Dayak = Dr Cardin

Cap Ayam = Jenama tempatan/tidak berjenama

3 comments:

patungcendana said...

aku bukan siapa2...:-)

re:...suka hujan juga...

nurulshari said...

uish..sapa yg sebok2 nk amek kisah hal org laen tu?

persetankan pemakai kasut cap anak anjing itu!

Abgbent said...

Bagus juga kalu ada seseorg yg sering bertanya atau kritik. sekurang2nya dia ambik berat tentang diri kita. patut dikisah tu ;)