Iklan

Sunday, March 7, 2010

MLM kenapa dan mengapa.

Dalam 100 ada 1 yg berjaya.
Dalam 1 000 ada 10 yg berjaya.
Dalam 10 000 ada 100 yg berjaya.
Dalam 100 000 ada 1 000 yg berjaya.
Dalam 1 000 000 ada 10 000 yg berjaya.
Dalam 10 000 000 ada 100 000 yg berjaya.


Anda termasuk dalam kategori berjaya ke tidak? 10 Juta tu dah sama dengan bilangan penduduk kat Malaysia nie. Susahhh kan nk jadi org berjaya....



Yg pasal MLM nie, Meh kita bermain dengan matematik kejap ye.

Note: Anggarkan setiap org akan tarik 100 org.

1 orang berjaya tarik 100 orang downline.
100 orang downline akan tarik 100 * 100 = 10 000.
1000 orang downline akan tarik 1000 * 100 = 100 000.
100 000 downline akan tarik 100 000 * 100 = 10 000 000.

Klau la anda join skim MLM dan anda berada di kategori 4. Ada berapa kerat lagi makhluk kat bumi Malaysia ni korang nk tarik masuk MLM bawah korang.

Tulah sebab kenapa dan mengapa aku tak join MLM. Walaupun aku mungkin berada di kategori 2 atau 3 yg masih punyai downline, tetapi aku tak sampai hati dekat downline yg berada di kategori 4. Kesian dekat diorang. Dah takde org dah nk jadi downline. Adehhhhhh.

4 comments:

etuza said...

Salam alang, alang membangunkan saya dari lena.
Huh! cantik tag alang pasal MLM. Saya dah manager alang dalam satu produk tu. Saya terhambat / terhenti..padahal dah mncapai 3K.
Join MLM kena kometmen, siang malam..haha! tu ang saya tak tahan, lepas tu berceramah..wajib, kalau tidak alamatlah maklumat tak sampai..saya salout lah individu yg berjaya dalam dunia MLM ni...kalau rajin duit tiap saat masuk...tiada noktah kenaikan income..betul, itu yang rajin usaha..bye2 alang.

Encik H said...

Kasihan la org yg ke 10 000 000 tuh sbb dah xde sape lagi dia nak tarik...hak3..

kak ina kl said...

salam alang..akak memang tak minat lah dgn mlm ni..tak sanggup nak jumper orang...

blueCITY® said...

heeeeeee

satu perkongsian yg bagus
ada mesej
jgn ceburi mlm kalau betul2 tak komit
akak pernah la
ikut2 dan kesian2 jerk
masuk gak mlm,
konon2 nak guna2 sendiri
lama2 mati gak
ekekkeek...

tapi
akak pernah ikut juga downline yg berjaya
katanya dapat kereta merc sbb mlm
kerja2 dia siang malam cari downline
kena angkut kami2 dibawa dgr ceramah
hantar dan jemput kami?
heeeeeeeee..
kul 1 2 pagi masih tak sampai rumah
er........
mmg kena kerja kuat dowww
tu pun dia ada salon juga

akak tak mampu la
masa dan kudrat
heeeeeeee