Iklan

Friday, May 28, 2010

Subsidi berterusan: M'sia bankrap 9 tahun lagi???

Kata2 Dari Idris Jala Pakar Ahli Keparat err koporat eh?..
Petikan Malaysiakini

Oit Idris, Berapa byk subsidi kerajaan tanggung klau nk banding dengan Untung Petronas?
Apa, petronas bukan kerajaan punya? Kepala otak lu. Petronas tu carigali minyak dekat tanah mak bapak diorang ke? diorang cari minyak bukan dekat tanah RAKYAT MALAYSIA ker?

Oit Idris Jala, Berapa byak untung PLUS saban tahun? Apa, Plus bukan milik KERAjaan BN? abis tu, Plus bukan dimiliki sebahagian besar oleh UEM Group ke? UEM group tu plak dimiliki oleh company Kerajaan kan? Takkan tak boleh halang.

Oit Idris Jala, Tahukah anda, di Kedah sahaja, gaji seorang tukang sapu atau bahas omputihnya cleaner hanya sekitar RM400 ke RM500. Tahukah anda, gaji pekerja buruh kilang2 depan umah aku hanya sekitar RM15 sehari. Macm mana nk idup klau harga gula melambung? Mcm mana nk bawak anak2 jalan2 klau harga minyak dah sampai RM3 seliter? Apa, naik bas? Kepala otak lu klau dah tambang bas KL Kedah RM40.


'Kerajaan' Malaysia bangkrap 9 tahun lagi? Atas perbandinga tiket bas, KL ke Kedah RM40. Klau 9 tahun dulu baru 20 inggit. So aku anggarkan dengan kenaikan minyak, gula dan sebagainya tak mustahil 9 tahun lagi harga tiket bas RM 150.

Kesimpulan yg aku dapat, 9 tahun lagi, majoriti Rakyat Malaysia akan KEBULURAN.

errkkk, tak musthil kita akan jadi seperti Somalia.



Kata2 seorang tokoh NEGARAWAN " Klau BN menang esok. Isnin ni saya sign check 5juta."


Muahaha.

6 comments:

Kancilbiru said...

aku hairan dengan malaysia ni...negara minyak lain, negara kaya, rakyat kaya...negara kita, negara kaya, rakyat miskin...apa kes? padahal negara minyak...

patungcendana said...

salam... aku kembali. :-)

alang said...

To Kancil Biru: Kita tak kaya sebab ramai wakil rakyat lompat parti. hehe. Harga minyak dunia USD 140++ time PakLah Naikkan tahun lepas. Tapi lani harga minyak baru USD70 ke 80. Adehh.

To Patung Cendana: Wsalam. Aku sentiasa di sini. :)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

tak berlaku pun dalam sejarah...bagi la subsidi banyak mana pun... bangang nya menteri ni

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

bangag sungguh bodoh sungguh

Cik Norfa said...

kalau malaysia bankrap...apa jadi pada aku..kurap kah? hoho...moga2 ia tidak berlaku.