Iklan

Wednesday, May 21, 2008

Minum petang bersama En. Nik.



Tadi time kul 5.00 abg sham(technician) ajak aku naik atas. Tgk kontraktor tukar compressor. Time duk tgk tu,abg sham cakap kat brader tu kata aku datang praktikal,nak blajar. Then, dia pun bagi penjelasan. Gaya dia pakai selekeh. Tapi dia nya cakap,penerangan kalah lecture2 kat UiTM. Terkejut dan kagum aku time tu.



Pic ni duk tunjuk diorang tgh isikan gas R22 ke dalam sistem air-cond.


Lepas tgk tu, abg sham ajak lepak minum kat Cafe Faber. Time duk lepak minum tadi En Nik datang(Management)lepak minum. Diaa la orang yg suruh aku buat report and analysis department of maintenance. Time duk lepak tu, Abg sham banyak la bodek kata dia buat keja banyak la apa la,time tu plak dia sempat puji aku. Kembang gak aku. So apa lg sebagai timbal balik aku pun puji dia sama depan bos. Banyak idea2 dia yg agak bernas bagi aku aku sokong. Kadang2 bukan apa,sesetengah orang dia ada idea nak buat,tapi dia punya penyampaian kurang. So aku tolong sampaikan. Sambil2 tu pun bos puji aku,cakap nanti klau aku abis praktikal takdak org nak buat analysis semua ni.hahhahaa. Best gile waktu tu. Padahal aku rasa keja aku lepak je banyak.hehe.


Area kul 6.30 En Nik nak blah, dia bayar air ngn kuih aku skali. Alhamdulillah,murah rezeeki aku. makan tengah ari tadi pun abg sham ngn abg hashim blanja aku makan rojak @ pasembor.hehe. Klau tiap ari macam ni kan sedap. Senang hidup.hehe.


Time on d way nak balik,coz terlampau seronok bos dengar pendapat dia,abg sham offer aku naik gondola.


Untuk sapa2 yg takpernah tau gondola ni apa, gondola ni sebenarnya macam lift yg bawak org turun dari tingkat atas satu2 bangunan tinggi. Nak tau contoh bleh tgk crita CUCI. So, InsyaAllah esok aku berpeluang rasa naik gondola ni. Untuk makluman, Faber tower ada 20 tingkap. wuiyoo.... Gayat tu brader.hehe. Apapun satu peluang yg menarik untuk aku cuba. Apapun tunggu esok.......................... Cargas

No comments: