Iklan

Friday, May 1, 2009

HARAKAh sudah tak Relevan

Salam kepada semua pelawat.

Akhir2 ini aku terpaksa menyentuh lagi mengenai politik semasa. Kali ini berkaitan HARAKAh www.harakahdaily.net . Harakah sebelum ini merupakan lidah kepada Parti Islam Semalaysia yakni PAS. Secara jujurnya aku memang merupakan pengikut setia harakah. Tetapi akhir2 ini , Harakah telah mengecewakan byk pihak termasuk aku. HArakah yang terkenal sebagai akhbar bebas yang melaporkan keadaan politik semasa kini tidak lagi bebas.

Harakah pada hari ini telah dikuasaai oleh golongan2 berkepentingan. Hanya suara2 mereka ini dibenarkan disiarkan oleh Harakah. Klaulah Harakah hanya dibenarkan untuk menyiarkan artikel2 yang menguntungkan PAS, maka Harakah tidak ubah seperti Akhbar Utusan Melayu Online www.utusan.com.my yang hanya menyebarkan berita yang menguntungkan Umno.

Aku nak tanya satu ja kepada pengurusan Harakah. Adakah Harakah hanya menyiarkan artikel2 yang menghentam BN tetapi menolak atau membakul sampahkan pendapat dan artikel yang menghentam kepimpinannya sendiri walaupun oleh Ahli2 nya sendiri.

Lihat http://www.malaysiakini.com/news/103400 . Berita ini telah heboh diperkatakan orang. Ramai ahli2 PAS bawahan bertanyakan hal ini, Malangnya perkara2 seperti ini telah ditutup rapi oleh pihak atasan PAS. Alasannya perkara ini tidak kukuh dan beralasan. Habis tu, mcm mana ahli2 PAS bawahan nak dapatkan gambaran sebenar mengenai masalah UTAMA yang melanda PAS kini? Suka atau tidak, ahli2 ini yang dahulunya menghentam Utusan Meloya dan Berita Hairan telah kembali membeli akhbar2 ini.haha. Bodoh bukan. Ahli PAS yg ingin mendapatkan berita mengenai PAS terpaksa membaca berita yang diperolehi dari akhbar2 yang sebelum ini diboikot oleh mereka.

Common lah PAS. Bangkit. Sebarkan perkara yang sebenarnya walaupun ia secara langsung menghentam sesetengah pemimpin atasan PAS. Adakah semua pemimpin atasan PAS tidak layak ditegur oleh sesetengah ahli. Maksumkah mereka Ini? Allahualam.

Harakah Daily kini boleh dibungkussampahkan oleh aku. Dan secara rasminya link Harakah Daily akan diremove dari Blog Aku.
Wassalam

P/s kepada para pelayar, pembaca, pengkritik dan penfitnah blog aku, aku syorkan korang membaca malaysiakini www.malaysiakini.com/bm untuk mendapatkan maklumat yang benar2 bebas (InsyaAllah).

9 comments:

ain fathihah fhm said...

setuju

jadi muak plak baca harakah skrg..

sngt2 mengampu PR...

Muhammad Abu Handhalah bin Kamil said...

betul2.
aku pun sama ngan ko alang.

macam tawar hati sda aku ngan harakah.

aku tidak menyebelahi mana2 pihak.
namun yang hak akan ku pertahankan!

"Qullu haq wala kana murro"
(katakan yg benar..walau ia pahit!)

a.b geldofg said...

aku stuju dgn apa yg ko tulis ni 100% stuju!

SRISUFI said...

=)

Benar bro.

~Terfikir-fikir apakah sebenarnya matlamat perjuangan mereka sekarang.

Hurrmmmm

alang said...

To all. Tu la. Aku sebelum ni selalu gak baca harakah. tapi skrang dah ban. Semua cerita pasal kebaikan parti sendiri. kadang2 crita pasal Anwar Ibrahim lagi byk dari cerita Presiden PAs sendiri.

TokBatin X said...

Buat de' jer. Bace jer kertas kosong.

alang said...

To Tok batin,

Baca kertas kosong? Mendalam maksud tok ni. Saya ni tak mahir sgt falsafah nie.

Al-Muary said...

ana cadangkan enta masuk laman ni www.mykhilafah.com

alang said...

To samouroh;

InsyaAllah, Ana akan melawat ke laman tu. Thank for info.