Iklan

Friday, May 8, 2009

Ustaz Rock? haha.

Actuly time aku duk blogwalking, aku tengok dalam blog bro Kulup Sakah ; http://www.kulupsakah.blogspot.com ada berita pasal Ustaz rock ni. Biarlah gambar yang berkata2...Ustaz, seronok ke tgk pompuan menari? Dunia2.

Artikel ini dicetak rompak dari www.ohbulan.com

18 comments:

Ryehanna said...

adoi...
abes...

ustaz pujaan hatiku...

oh tidak!!

SRISUFI said...

Salam bro...

bagi sri..mungkin gambar tak seperti maksud di sebaliknya..apapun semoga tiada yang tak baik lah ye...

alang said...

To ryhenna n Srisufi ;

Ntah la. Saya pun taktau nak tulis apa. Just biarlah gambar tu sendiri yang berkata-kata. Mnegikut alunan rentak pemikiran pembaca.

ikan emas said...

..rock ke yg salah ? no..

Abgbent said...

Hermmm... apa yang abg bleh katakan ialah gambar tidak semestinya sama dengan hakikat sebenar kejadian.

Umpama kita berdiri di dunia ini, mengikut ilmu sains, sebenarnya kita tidak berdiri, tetapi kita sedang terbalik, hanya disebabkan oleh tarikan graviti, maka kita masih lagi memijak bumi ini.

Dan disebabkan tipu daya mata, apa yang terbentuk pada retina sebenarnya telah diterbalikkan dari imej asalnya sehingga sampailah kelakaran minda.

heheeeee...Faham tak? Saja abg coret macam tu tertunggang langgang. supaya keserabutan itu menambahkan lakaran minda yang bebetul bercelaru.

sentiasa bersangka baik di dalam apa-apa hal kerana hanya DIA yang memahami segala yang tersembunyi. Pastilah masing-masing kita bertanggungjawab terhadap apa yang kita lakukan.

Nizam.Ariff said...

Aku rasa gambar tu masa dia orang shooting... bende pernah kecoh, masa melodi hari tu pun dia ada citer pasal 'ustazah' dalam gambar tu. aku rasa la (aku berprasangka baik je). Ada sorang pendakwah (sekrg ni) yang dulunya (80an) adalah penyanyi kumpulan rock, asal dari gopeng. Zaman set-set bandi Amuk dulu. Tapi aku tak tau sape. Mungkin dia ni kut.

Amani said...

patut la skrg ni dah xnmpak dia berceramah...org kata dia ikat kontrak dgn astro...so pihak astro xnak dia berceramah...
dunia2..

alang said...

Salam semua. Macam2 pendapat ada. Tapi saya tak berani katakan yg mana satu betul. Apapun, diharap `pelakon` ni akan membuat statement dan gambaran sebenar.

Tp kan abg bent, klau Ustaz tu berniat baik pun, boleh ke dia duduk bersebelahan@bersentuhan ngn bukan muhrim. (klau ikut ckp dia, diorang tak kawin lg.) entahlah abg. Nk bersangka baik pun kena ada asas. Matlamat tak menghalalkan cara. Sebab tu, Jalaludin Hassan sanggup mengaku salah dan bertaubat walaupun niat beliau berlakon untuk menyedarkan masyarakat. :D

a.b geldofg said...

entahlah...yg pasti dosa phla kerja allah

Abgbent said...

Ha'ah betul tu adikku Zaim, tapi bila mana kita mengata lagilah buruk padanya. Umpama fitnah memakan daging saudaranya.... Kalaupun betul apa yang diperkata, bukankah umpatan namanya? Seolah-olah kedua-duanya itu sama sahaja? heheheeeee

Dalam hal ini, abg tetap mengatakan bahawa halal dan haram itu adalah kuasa mutlak bagi-NYA

Ya, ilmu feqah ada... sebab itu ada mazhab-mazhab tertentu mengenainya.

Yang penting apa yg dilakukan perlu ada nasnya yang sebenar. Bukannya ikut-ikutan semata. Bab2 bersentuhan lelaki dan perempuan ini memang banyak diperkatakan. Kalau tanya abg, pastilah ada pelbagai jawaban yang abg dapat berikan. tetapi biarlah kita tak usah pepanjangkan.

Yang penting, setiap sesuatu itu pasti kita yang bertanggungjawab melakukannya. Apatah lagi menyebarkan berita2 yang negatif sifatnya.

Entahlah, abg tak mo berhujah bab2 sebegini kerana ini perbuatan yang dibenci. Biarlah masa dan ketika yang akan menentukan segala-galanya.

orait! adikku Zaim yang dikasihi. Lagipun sebenarnya abg ni bukannya ilmuan yang berhak memperkatakan bab2 begini. Memanglah sekadar berkongsi, selagi termampu melakukannya. Pastilah khusus buat adikku yang dikasihi, Zaim atau Alang namanya. hehehee...

alang aka zaim said...

To a.b ; betul2. Kita tiada kuasa untuk menentukannya.

To abg bent; Thank alot sebab sudi berkongsi pendapat. Sebab tu la dalam artikel nie, saya tak berani nak ckp bukan2. Takut lain yg dicakap, lain yg dikata.hehe.

Amani said...

pelakon dan ustaz tu dah buat statement dlm papaer metro hari ni...boleh ke ustaz tu kata takkan dia nak bungkus sarung nangka pada ppuan yg seksi tu...dia ckp lagi benda2 cam ni xbleh dielakkan dlm dunia hiburan...menyalahkan keadaan nmpk...sapa suruh dia melibatkan diri dlm keadaan cam tu?

yg selebihnya korang bacalah sendiri..

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Saturday/Mutakhir/20090509073846/Article

Na Shari said...

Err...no komen la. takut nanti salah cakap. hanya empunya badan yang tau apa cerita sebenarnya. Kadang2 seronok jugak main teka teki ni...

alang said...

To Mano; dah pompuan tu pakai seksi, yg ustad tu duk p tgk sapa sruh. Bukankah kita diingatkan supaya mengelakkan perkara yg menjurus kepada zina. Aku sokong ko mano.

To kak Na Shaari; teka teki? hehe. Kak, buat la teka teki dalam entree akak. Sapa jwb betul dpt adiah. Ngam? hehe

kirana said...

Eehhh... betul ke ape yg Kirana lihat nih? Si ustaz dan si pompuan yg digosipkan dgn si ustaz tu kan?

Eeehhhhh... mcm tak caye jer (sambil gosok2 mata)!!!

anazkia said...

Di harian metro, saya baca juga cerita ini. Mereka lebih tahu apa yang mereka buat dan kita tak pernah tahu. Semoga kebaikan selalu menyertai mereka. Saya minat juga dengan ustaz tu, juga penyanyi perempuannya.

Unknown said...

kalo ikut kata waheeda diorg baru lpas habis shooting time tu... wallahualam... citer ni ada dlm beautifulnara.com

leiah said...

hmm..dr dulu lg mmg rsa sumtin wrong la dgn si 'ustaz' ni..xtau plk mcm mna dgn kelulusan dia n thp pengajiannya dlm agama..bukn apa,skrg ni rmai yg nk jadi org expert dlm agama cara cept - juz dgn tukar pngiln diri kpd ana,berjanggut skit,berserban skit,berslm2 dgn org2 alim,bla bla then bole la jd..