Iklan

Tuesday, October 20, 2009

Palestine.......




Ketika Yahudi2 sedang membantaimu,
Aku disini sedang bersuka ria dengan segala kemewahan Dunia.

Ketika ibu bapamu, adik2 mu dan sanak saudaramu dibunuh ,diseksa oleh Yahudi2,
Aku sedang berlibur dengan gembira bersama sanak keluargaku.

Aku lebih suka keluar untuk menghadiri perhimpunan aman dalam menegakkan ideologiku dari berhimpun untuk meratap dan mengutuk tindakan Yahudi kepadamu.

Tak percaya? Lihatlah perhimpuanan Geram. Berduyun2 kaum keluargaku keluar untuk membantah kenaikan minyak,lihatlah perhimpunan Bersih, Lihatlah perhimpunan di depan Bangunan Kerajaan Selangor, Lembu sanggup dibawa ketika berdemonstrasi dan berapa keratkah yg keluar untuk membantah serangan Yahudi ke atasmu. Pemimpin2 Politik samada dari kerajaan mahupun pembangkang lebih rela berjuang dalam menegakkan ideologi masing2 dari menyatukan semua orang mengutuk Yahudi.

Umno sibuk dengan semangat perpaduan Melayunya, dengan 1Malaysianya.
PAS sibuk dengan dasar negara Islamnya. Dengan Kelab Penyokong PAsnya.
Keadilan dengan laungan reformasi mempertahankan Anwar Ibrahim.

Apakah kau kira kami sempat memikirkan masalah2 mu?

Kau siapa untuk ku pedulikan? Pergi jahanam denganmu.Kau tiada kena mengena denganku.
Apakah kau kira, kita satu agama.. Aku sanggup menggadaikan nyawaku dan kemewahan ku untuk mu? Tidak sama sekali. Aku tak sanggup menumpahkan walau setitik peluhpun untukmu.

Imbas kembali bebarapa ketika dahulu, banyak pemimpin2 politik melaungkan semangat untuk membelamu. Beribu2 poster diedarkan untuk memboikot barang2 Yahudi. Tetapi kini, kenapa senyap. Kenapa tiada tindakan. Kenapa pemimpin2 ini tidak menganjurkan perhimpunan Sejuta Rakyat menentang keganasan Palestine? Bukankah Malaysia ini negara Islam. Bukankah terdapat berjuta2 orang Islam di Malaysia. Mana pergi mereka semua ini? Di rumah2 urutkah? Di lorong2 sempit di kala hening harikah? Di pusat2 membeli belahkah? Ataupun di panggung2 wayang yg berselerak di Bumi Malaysia ini?

Wahai rakyat2 Palestine. Biarlah kamu mati untuk menjadi tanda betapa lemahnya Islam itu. Biarlah kamu mati untuk menjadi tanda bisunya orang2 Islam. Sesungguhnya mati kamu mati syahid. Sedangkan mati aku nanti mungkin mati dalam kekufaran. Allahualam.

1 comment:

kimisai said...

gua sokong palestin..tgok kat cermin kete gua (belakang) klu tak caya...