Iklan

Sunday, December 27, 2009

Nak duduk Atas ke Bawah?

Actuly hari rabu aritu aku beli tiket bas Sani Express utk pulang ke Kedah. Budak kaunter tu tanya, nak duduk atas ke bawah abg. Aku balas " Mana yg murah, atas ke bawah?". Tapi selepas kemalangan semalam, aku rasa jawapan aku untuk pertanyaan tu akan berubah ke "Mana yg selamat? Atas ke bawah?". hehe.

Kemalangan Bas ekpress nie bagi aku dah jadi perkara normal. Saban tahun mahupun musim terutamanya musim perayaan mesti akan ada kes kemalangan maut.

Salam takziah aku ucapkan kepada keluarga dan sanak saudara mangsa kemalangan. Dari laporan yang aku dapat, ada penumpang yg terputus kepala. Subhanallah. Moga kepada yg muslim roh mereka ditempatkan dikalangan orang2 yang berimana. Dari berita perdana, aku rasa ramai yang dapat lihat, kebanyakan tubuh badan mangsa masih dalam keadaan baik, cuma bahagian kepala sahaja ditutupi. Hmm. Taktau aku nak komen apa2. Kena tunggu hasil siasatan dulu. Samada Kesalahan pemandu ataupun masalah teknikal BAs.

Semoaga keluarga mangsa tabah dalam menghadapi dugaan ini.

4 comments:

patungcendana said...

takziah. :-(

I'm Seri said...

Salam takziah.

Anonymous said...

slm takziah..

rasa gerun nak naik bas lg..
T-T

IxoR@ said...

takziah..

setiap kali dengar berita kemalangan bas, degup jantung berdebar-debar sebab sis ada experience kemalangan bas jatuh gaung 9 tahun yg lalu....

kemalangan di jengka, pahang ketika otw balik ke UiTM. meragut satu nyawa dan beberapa orang cedera parah. kalau tgk rangka bas yg dah jadi cam tin milo yg kemek mesti tak percaya bahawasanya sis masih bernafas hingga ke hari ini...

alhamdulillah.....

take care ya!